Klik her: ⇒ Tilmelding til Roskilde Motions begynder træning fra 0-5 km 

Klik her: ⇒ Tilmelding til Roskilde Motions løbetræning for erfarne 5 km løbere

 

Lidt om begynderløbetræningen

Er du nybegynder, løber du sjældent eller aldrig mindst 5 km uden at holde pause, skal du på et begyndertræningsforløb.

Tilmelding sker via tilmeldings links'ene foroven. Pris for deltagelse er 400,- kr. og dækker også din deltagelse i klubbens andre aktiviteter frem til udgangen af 2017.

Træningen starter lørdag den 25. Marts  2017 kl 9:00 og starter ved Vikingeskibsmuseet.

Tidspunkter for træningen er mandage og onsdage kl. 18:00, samt lørdage kl. 9:00. (Hvis træningen falder på helligdag løber vi kl. 09:00)

Første gang er det 15 minutter, hvor man skiftevis går og løber, derefter stiger belastningen og intensiteten lidt efter lidt. Dette bl.a. for at sikre, at løbeturen bliver en god oplevelse. Og ikke mindst for at undgå, at du får skader, som slår dig tilbage til start, hvilket jævnligt forekommer, hvis man går for hurtigt i gang. Du får udleveret et program, således at du også kan træne på egen hånd, hvis der er dage hvor du ikke kan træne med dit hold. De 3 første uger vil der være frontløbere med på holdet til at styre tempoet og sørge for at løbeturen bliver en positiv oplevelse med passende udfordringer for alle på holdet. Frontløbere er rutinerede løbere, der selv har været igennem et begyndertræningsforløb.

I løbet af 12 uger kan du løbe 5 km. i et stræk uden at holde pause og det skal fejres! Og det bliver det - bl.a. med en fest for hele foreningen.

 

 Start blødt og hav det sjovt

”Har du en drøm om at kunne løbe f.eks. 5 km, men er overbevist om, at du aldrig vil kunne løbe så langt? Er du lidt misundelig, når du ser andre løbere, og ved at de får bedre velvære? Så er du ikke den eneste, for jeg har talt med og hjulpet mange mennesker i gang med motion,der har haft det lige netop sådan. De dyrker i dag motion på ugentlig basis og oplever at være i meget bedre form. De løber ikke, fordi de tvinger sig til det, men fordi de nyder det.Sådan kan du også få det. Næsten alle kan lære at løbe, hvis bare man starter blødt ud og har det sjovt i mens”

(Louis Philipsen, initiativtager og træner)

NB : Sæt hvergang ½ time af til træningen så har du også tid til en lille snak bagefter

 

Test din løbeform

Du kan også teste dig selv: Tag tid mens du løber 1 km. i et tempo, hvor du fortsat har pusten til at kunne snakke. Oplys tiden ved tilmelding eller ved første træningsdag.Deltagerne bliver inddelt i hold efter egen løbehastighed, således løber man sammen med andre i samme tempo. Dvs. at man kan følge med og ikke bliver ladt alene bagerst, og samtidig giver det mulighed for en snak, imens man løber. Vi starter blødt ud, så næsten alle kan deltage. Se holdinddelingen længere nede på siden.

 

Forberedelse

Vil du forberede dig til træningsforløbet? Det er ikke nødvendigt for at være med, men du kan gøre det ved at gå 3 x 30 minutter pr. uge (skiftevis almindelig og rask tempo) eller ved at veksle mellem småløb og gang 3 gange af 20 minutter pr. uge.

 

Træningshold

Holdene er inddelt på følgende måde:

   Hold   Antal minutter om at løbe 1 km
  Rød 08:00-08:50
  Orange 07:40-08:00
  Gul 07:00-07:40
  Grøn 06:30-07:00
  Blå 06:00-06:30

Det er lettere at motivere sig selv til at komme af sted, når der er andre, der venter.

Så kom og vær med.